سيستم ترمز هاي خودروهاي سواري، كاميون ها، موتورسيكلت ها همگي از بخش هاي مجزايي تشكيل شده اند. كه عكس العمل راننده را به يك نيروي فيزيكي تبديل و خودرو را متوقف مي كنند. يكي از بخش هاي سيستم ترمز، لنت ترمز است. لنت جزء يكي از مهم ترين بخش ها محسوب مي شود چون با روتور تماس پيدا مي كند و ضمن ايجاد اصطكاك به آن فشار وارد مي كند. روتور همان صفحه تخت و براقي است كه مي توانيد پشت چرخ برخي خودرو ها مشاهده كنيد.فشار و اصطكاكي كه به روتور وارد مي شود همان چيزي است كه خودرو را متوقف مي كند. وقتي چرخ ها نچرخند، خودرو متوقف مي شود.نقش لنت در سيستم ترمز بسيار ساده است كه گاهي ناديده گرفته مي شود.
در اين مقاله ما توضيحات كاملي در مورد لنت ترمز به ويژه خريد لنت ترمز جلو و همچنين لنت ترمز جلو پرايد مي دهيم، همچنين شما با مراجعه به سايت فروشگاه اينترنتي لوازم يدكي آكورو مي توانيد اطلاعات كافي و مناسبي را در اين زمينه كسب كنيد. براي بيشتر آشنا شدن با لنت ترمز جلو پرايد و لنت ترمز با ما همراه باشيد.
هر بار كه سرعت را كم مي كنيم و يا مي ايستيم، به دليل وجود وزن زياد بر روي چرخ ها، فشار بسيار زيادي به لنت وارد مي شود. در گذشته لنت هاي ترمز از آزبست ساخته مي شدند. علت استفاده از آزبست در ساخت لنت اين است كه لنت ترمز در معرض اصطكاك بالايي قرار دارد، اصطكاك هم گرماي زيادي توليد مي كند و آزبست ماده اي است كه گرما را جذب و پراكنده مي كند. اما زماني كه آزبست ساييده مي شود غباري توليد مي كند كه استنشاق آن براي سلامتي زيان آور است. هنگام ترمز كردن مقدار زيادي غبار آزبست توليد مي شود. ولي امروزه لنت ترمز جبو پرايد و در كل لنت هاي موجود در انواع خودرو ها از مواد آلي بي زيان درست مي شوند.
لنت ترمزهاي سراميكي
اين لنت ها نيروي متوقف كننده بالايي دارند، دير ساييده مي شوند و بسيار سبك هستند. اين نوع لنت براي ماشين هاي مسابقه اي مناسب هستند. ولي مشكل لنت هاي سراميكي اين است كه بسيار گران هستند. لنت هاي سراميكي از الياف سراميك، ماده پركننده، و مواد چسباننده ساخته شده است. البته مقداري الياف مس هم در آن ها به كار رفته است. چون در ساخت لنت هاي سراميكي بيشتر از سراميك استفاده شده است، گرما را خيلي خوب پراكنده و دفع مي كند. اين موضوع باعث مي شود عملكرد ترمز حتي پس از ترمزهاي شديد و مكرر هم بالا باشد. اين نوع ترمز با استفاده زياد ساييده نمي شوند و در مقايسه با ديگر لنت ها، غبار كمتري توليد مي كنند. غبار توليد شده از لنت هاي سراميكي داراي رنگ روشن است و به چرخ ها نيز نمي چسبد. لنت هاي سراميكي به دليل قيمت بالا در خودروهاي معمولي استفاده نمي شوند. از لنت هاي سراميكي بيشتر در ماشين هاي مسابقه اي كه با سرعت بالايي رانده مي شوند استفاده مي شود.
دينام 206 عظام
يك اشتباه رايج وجود دارد كه منبع اصلي توليد برق در خودرو، باتري است. در صورتي كه اينطور نيست و منبع اصلي توليد برق، دينام يا آلترناتور است. حتي وظيفه ي شارژ كردن باتري نيز با دينام است. اگر به دنبال دينام 206 عظام مي گرديد، پيشنهاد مي كنم به سايت آكورو مراجعه كنيد.